luni, 9 februarie 2009

Art Terapie

despre Art Terapie si Ortodoxie




Omul este creatia Lui Dumnezeu.
Asemenea Lui,
omul are potential creativ,
unic de la persoana la persoana,
potential ce poate fi descoperit si exprimat
datorita talentelor cu care a fost inzestrat la nastere.

De cite ori nu am exclamat ,, ce destept este organismul uman!``
Daca mi-e frig tremur si ma incalzesc
daca mi-e cald , am senzatia de sete care ma anunta ca trebuie sa beau apa
dar cu sufletul , cu mintea , cu spiritul
ce se intimpla?

Oare de ce caut sa dorm mai mult decit scrie in carti a fi necesar?
de ce nu ma simt in stare ,, sa``?
Este fumatul parte din mine? Nenascindu-ma fumind, s-ar parea ca nu e parte din mine, atunci de ce nu ma pot lasa de fumat pur si simplu?

Daca imi vine sa pling si nu pot pentru ca ma aflu intr-o adunare
incotro se ascunde suferinta mea?
Daca am o bucurie si nu o pot impartasi, intrucit cei din jurul meu nu o pot asimila ca fiind si a lor,
o sa mi-o inabus si voi astepta momentul potrivit, oamenii potriviti?

Daca fac ceva impotriva vointei mele, ce se intimpla in sufletul meu, nu cumva aceasta emotie se poate ascunde atit de bine in interiorul meu incit sa nu o mai pot gasi si sa o intreb ....,,ce e de facut cu tine, emotia mea care-mi tulburi bucuria vietii``?

Daca m-am ingrasat si dorind sa slabesc maninc pe furis, oare ce sa fie? Simt vinovatie?! Poate ma va parasi partenerul sau nu voi mai putea scoate capul in lume pentru ca fizic nu ma plac asa cum sunt? Sa fie oare vorba de o depresie?

Sunt doar intrebari pe care unii din noi le-am intilnit uneori , atunci cind ne-am facut timp sa stam de vorba cu noi!

Am incercat tratamente alopate, vizite la psiholog, convorbiri interesante cu psihiatri, leacuri de la vecini si prieteni, alte si alte cautari, dar niciodata nu ne-am folosit de puterea creativa pentru a ne exprima emotiile, pentru a descoperi conflictele interioare, pentru a gasi fereastra subconstientului prin care sa improspatam aerul greoi respirabil al frustrarilor

In fiecare om exista talente de la nastere, pentru a dezvolta aceste talente, pentru a le face sa creasca odata cu virstele omului , mai intai vom deveni constienti de ele.

Orice talent am avea , sa-l abordam cu rabdare !
Sa ne gindim cum creste un copil, fiecare etapa din viata lui e o descoperire colosala atit pentru parinti cit si pentru el, sa ne gindim ca atunci cind ne cumparam prima masina sau o alta masina , este imperios sa-i cunoastem toate vitezele si toate reactiile, nu vom putea sa mergem cu viteza maxima si sa spunem ca stapinim masina, sa ne gindim ca plantam o saminta si de n-am avea rabdare sa o lasam sa creasca, n-am putea sa-i vedem floarea sau fructul .

La fel se intimpla si cu emotiile noastre, cu sentimentele noastre,
ca sa le stapinim ,
sa ne imprietenim si sa le iubim ,
sa le acceptam ,
avem nevoie sa le cunoastem cu rabdare ,
pas cu pas, din aproape in aproape
cu dragoste
si sa le putem stapini
ca facind parte din noi.

Posibilitatile de expresie sunt multiple
Creatia este in om
Putem picta propriile sentimente,
sentimente pe care nu le putem defini in cuvinte
conectam mintea si corpul prin dans
modelam in lut sau in alt material
sau sculptam

jucam teatru
scriind propria piesa de teatru

Toate aceste lucrari nu reprezinta valori artistice pentru marele public, dar in plan personal este sunt o punte pentru rezolvarea conflictelor interioare.Conflictele interioare conduc la dezechilibrul organismului in totalitate si de obicei tratam cu medicamente , rezolvam boala unui organ , dar cauza de connflict emotional ramine inca neabordata.

"Daca este satisfacut, spiritul creator ajuta la vindecarea celui bolnav", scrie Hill

Art-terapiei este atribuita pictorului englez Adrian Hill. Fiind tuberculos si internat in sanatoriu, in timpul convalescentei sale, face desene si tapiserii care, spre marea mirare a medicilor, ii amelioreaza starea de sanatate.

Pentru fiecare din noi poate fi mult mai simplu , art terapia a fost descoperita, doar un pic sa avem incredere in ea si am putea aduce multa sanatate organismului nostru facut din materie si Suflet-Minte-Sfant Duh

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu